Ik kreeg een mail over de mogelijkheid om te participeren in een massaclaim voor energieleveranties. Eerlijk gezegd heb ik me nooit zo verdiept in mijn energiecontract, ook niet toen de gasprijzen metershoog werden. Heb al jaren hetzelfde contract bij dezelfde leverancier en heb dat uit gemak nooit aangepast. Het werd me snel duidelijk dat ik recht zou kunnen hebben op een bedrag, ja en daar ben ik toch gevoelig voor. Gegevens ingevuld en ja, ik was ook wel benieuwd naar het beste energievoorstel. Dus ik dien die claim in bij de consumentenbond (dat klinkt dan toch het meest betrouwbaar) en terwijl ik de gegevens op de nota van mijn energieleverancier overneem, gaat de telefoon. Ik krijg een vlotte jongeman aan de telefoon die me snel duidelijk maakt dat ik een zogenaamd slaapverbruiker ben die echt al jaren te veel betaalt en dat ik toch echt over moet stappen op een andere contractvorm en ook naar een andere leverancier. Voor ik het weet heb ik een voorstel in mijn email en onderin kan ik kiezen voor accepteren of weigeren. Ik vertel de tot dan toe vriendelijke jongeman dat ik er nog even over nadenk en dan wordt de eerst zo vriendelijke jongeman alsnog een vervelende drammerige verkoper. Jammer. Ik denk er toch nog even over na. Ga eerst eens even zelf op onderzoek uit of ik wel de beste deal via deze jongeman gekregen zou hebben en dan besluit ik op het moment dat het mij uitkomt of en wanneer ik overstap en naar welke leverancier. Om maar in de terminologie van het onderwerp te blijven: ik heb er, na dit verkoopgesprek, gewoonweg de energie niet meer voor.

Reactie plaatsen
Reacties
Ha Deanne, ik ben in het zkh, Arie is vandaag geopereerd. Verteld van je energie blog. Hij zegt niet intrappen, wordt je niet blij van.