Welkom op mijn website!

Wat leuk dat je mijn website bezoekt!  Ik schrijf over van alles: over actuele zaken, over iets dat me overkomt, over iets dat me bezighoudt, over zaken waarover ik me verwonder of wat me boos maakt. Over mijn dromen, mijn plannen, maar ook verdrietige onderwerpen schuw ik niet. Alle foto's op de website maak ik zelf met mijn Canon EOS 2000D.

Wil je een bericht ontvangen wanneer ik iets geplaatst heb? Stuur me dan een mailtje, dan plaats ik je op de verzendlijst. Je kunt me mailen via onderstaande button.

Recente blogs

Dinsdag 12 september

Vroeg uit de veren, want om kwart over 9 word ik in Hoorn verwacht voor de huifkartocht die 6 uur gaat duren. Ik heb de broodjes gisteravond al gesmeerd, vanochtend thee gezet voor in mijn dopper en mijn tea-to-go beker. Want 6 uur is best lang. We gaan naar de Boschplaat en daar is natuurlijk alleen maar natuur. Ik ben ruim op tijd en betaal de 60 euro voor de trip. Er komen steeds meer mensen die allemaal mee moeten in dezelfde huifkar. Ik krijg het er benauwd van. Ik vraag of ik nog om kan boeken naar een rustiger dag en dat kan. Nu sta ik erop voor vrijdag, mits er genoeg aanmeldingen zijn. En anders volgende week.

Maandag 11 september

Het waait en het is aanzienlijk frisser dan voorgaande dagen. Ik vind het heerlijk weer. Nu ik langer blijf, moet ik toch iets regelen voor mijn medicijnen. Gelukkig kan vriendin Jacklien alles verzamelen en opsturen. Dat waar ik thuis ook niet genoeg van heb, bestel ik bij de plaatselijke apotheek. Dat kan ik morgen ophalen.

Zondag 10 september

Voor vandaag stond eigenlijk de vis/zeehondencruise op het programma. Ondanks het insmeren toch enorme uitslag op mijn kuiten. Ik annuleer de tocht via email. Zie het eigenlijk niet zitten om volledig bedekt met hoedje op aan boord te gaan met deze zonsterkte.

Zaterdag 9 september

Het lijkt vandaag iets koeler en als hobbyist zou ik eigenlijk in het bos de mist moeten fotograferen. Maar ik lig nog te lekker. De camera is de auto nog niet uitgeweest sinds ik van de boot af ben. Ik geniet van het langzaam wakker worden, van mijn koffie en mijn laatste brood, de oerol bollen. Het zijn gewoon volkoren bollen met een paar extra zaden erop om de prijs op te kunnen drijven haha.

Vrijdag 8 september

Vanochtend vroeger wakker en dat kwam mooi uit. Ik had namelijk afgesproken met kennissen voor de koffie. Lekker even bijgekletst en gesproken over fotografie en van alles. Van hen kreeg ik ook wat tips om te doen op Terschelling. Lekkere koek bij de koffie mmmm. Het was gezellig. Thuisgekomen bij de tent meteen de zeehonden/vistocht geboekt voor as zondagmiddag, lijkt me leuk! Zondag lijkt het erg warm te worden en dan kun je het beste op zee zijn dacht ik. Dinsdag een huifkartocht van 6 uur over de Boschplaat naar het Amelander gat. Camera en lunchpakketje mee. Zin in! Voor de laatste drie nachten op het eiland heb ik een hotel geboekt. De regenkans is me te groot en dan kan ik hopelijk de tent nog droog inpakken. Dus vanaf zaterdag de 16e zeker droog slapen. In de koelbox blijft het eten niet zo heel lang goed, dus de gekochte etenswaren van gisteren vandaag bereid op de mini-cadac. Lekker hoor mijn wraps met kippenpootjes, gebakken groenten en creme fraiche. Bedacht dat ik sinds de koffie niets meer gegeten had, behalve paar haverkoekjes. Dus dat ik een beetje wiebelig werd, snapte ik wel. Ik slaap dan wel in een tent en op een luchtbed, maar de koffie moet goed zijn. Ik had nog wat zakjes Nescafe, maar die raakten op. En ik had al nespresso cups gekocht, dus hup de geleendeNessie 2 of 3 van Sa en Mark uit de doos, mijn melkopschuimer aan en vanavond toch echt wel een heerlijk bakkie.

Donderdag 7 september

Qua kilometers zit ik deze reis ver onder mijn gemiddelde. Maar wat is het hier fijn! Ik heb het zo naar mijn zin dat ik gewoon een week later de boot geboekt heb! Ik blijf twee weken. Vanochtend ook gelijk de boot voor dagtocht naar Vlieland geboekt. Fiets mee en ook dat eiland een beetje verkennen volgende week. Ik lijk hier echt Doornroosje wel, wederom een nacht van 12 uur gemaakt. Mijn vader zou gezegd hebben: je zal het wel nodig hebben. En dat denk ik ook. Ik ben eigenlijk gewoon moe en was toe aan vakantie. Nieuwe omgeving, andere bezigheden, actiever zijn in de 12 uur dat ik wel wakker ben. Dat actiever zijn, is me vandaag nog niet gelukt: ik zit onder mijn parasolletje voor de tent te haken. Beetje wind, het is zo zalig hier. Neem af en toe een beker thee, eet mijn dagelijkse portie fruit. En ik stel mijn wekker in voor alle medicijnen, dat is inmiddels een hele puzzel welke ik wanneer inneem. Schema lijkt nu goed, op vakantie komt er zo gauw de klad in. En eigenlijk merk ik het ook aan mijn lichaam. Tsja, iets met ouderdom en gebreken. Je kent het wel, of (nog) niet. Terwijl ik mijn waterkoker vul bij de kraan, zie ik iets in mijn fietsmand liggen: mijn portemonnee! Het zal toch niet? Ja hoor, gewoon niet gezien gisteravond bij thuiskomst. En niemand heeft hem meegenomen gelukkig. Wordt toch wat lastig vakantievieren zonder pas of geld. Rederij Doeksen belt: de boot waar mijn fiets op mee kan naar Vlieland, moet onverwacht in onderhoud. Resumerend: eigen fiets kan niet mee, reservering wordt omgezet in arrangement: ik krijg een fiets erbij op Vlieland en 18 euro terug. Ook goed. Rond 6 uur stap ik in de auto om boodschappen te halen. Ik wil tortilla met bonen, groenten en kipworstjes eten. Lekkere grote Jumbo, maar ik kan er niets vinden. Op de terugweg kom ik langs de pizzeria. Morgen maar de tortilla. Ik bestel een pizza frutti di mare met salata mista voor de vezeltjes. Sabine belt, net als gisteren en we mopperen getweeën over de warmte en we hebben het over het diva-eet-gedrag van Izzy. De pizza komt er aan; heerlijk, maar iets te veel. Zelfs zonder het eten van de rand. Die eet ik namelijk nooit. Het valt me op dat aan tafels de vrouwen altijd in de meerderheid zijn. Zit die arme man daar met zijn vrouw en haar vriendin of zus. Of zelfs één man met drie vrouwen. En wat me ook opvalt is dat er weinig gesprekken zijn bij de tafels met één man en één vrouw. Uitgepraat? Ik reken af, vanavond geen toetje en vandaag geen alcohol. Bij de tent haak ik verder en ik zet koffie. Van een kennis die ook op Terschelling is, krijg ik een appje. Of ik zin heb om een bakkie samen te doen. Ja hoor, antwoord ik. Morgen nieuwe dag!

Woensdag 6 september

Gisteren vroeg naar bed, toch iets te veel zon op mijn hoofd gehad, want ik kreeg hoofdpijn. Heerlijk geslapen vannacht. Lekker koel, klepje open, dus bijna in de buitenlucht. Op mijn gemakje cappuccino gemaakt, gegeten met gekookt eitje en broodje hagelslag. Daarna op naar het douchehok, altijd even goed nadenken wat er allemaal mee moet, plus een euro voor warm water. 6 minuten douchen is voor mij te lang. Ik heb zo mijn haren gewassen en mezelf ingesopt. Kneipp refreshing heb ik bij me en dat komt mooi uit met deze warmte. Vandaag gaat de fiets van de auto af en neem ik me voor te gaan fietsen naar het Noordzeestrand. Insmeren met factor 50, mijn nieuwe witte petje op (matcht goed met mijn witte benen) en daar ga ik. Op naar het strand. Ik fiets door het koele bos en de warmere duinen. Wat is Terschelling toch prachtig! Op het eiland van de cranberries bestel ik een mix van jus d’orange en cranberrysap bij strandtent West aan zee. En een bol met geitenkaas, cranberrycompote, pistachedukkah en cress. Verrukkelijk. Buiten natuurlijk geen schaduw op het strand maar wel op de trap van de strandtent. Ik haak daar verder aan de deken van Sofie. Na een uurtje heb ik een blikken Arie en ik ga weer de strandtent in. Ik bestel een rosé en een erg zoute labneh met Libanees brood. Het is gezellig druk binnen met vooral 50+ stellen. Kinderen zijn er bijna niet en dat vind ik ook niet zo erg. Rond kwart over 5 fiets ik terug naar de tent. Ik kleed me om en stap onder de douche om de zonnebrand en het zand van me af te spoelen. Ben nog net op tijd bij de Jumbo om wasmiddel te kopen en daarna stap ik de pizzeria binnen. Dit was in ieder geval de bedoeling, maar in werkelijkheid dronk ik wat toen ik terug bij de tent was. Belden Gerrie en Juliëtte en daarna nam ik mijn zemelenspul in. Dat is altijd gedoe. Een half uur ervoor en na het innemen niets eten of drinken. Mijn telefoon is weer bijna leeg, dus die mag in de oplader. Ik lees verder in mijn boek over vriendschap. Rond half 8 stap ik op de fiets en rijd naar de Pizzeria nog geen kilometer verderop. De temperatuur is zo aangenaam, dat ik op het terras ga zitten. Risotto is het hoofdgerecht, erbij een glas rode wijn, ik ben tenslotte op vakantie. Ik weet niet of het nou echte risotto was, maar de rijst met rundvlees en paprikasaus smaakten best. En dan het dessert: zal ik wel, zal ik niet? Jammer, tiramisu limone met limoncello werd het. Morgen extra stukje fietsen. Rond 9 uur fiets ik terug naar de camping en ik duik mijn bed in. Morgen nieuwe mooie dag. Wat mijn plannen zijn? Geen idee!

Donderdag 17 augustus 2023

Vanmorgen was het dan zo ver! Het jaarlijkse kampeerevent met Pip begon. Eerst thuis alles verzamelen, toch wel fijn om soort van proefvakantie te heb voor mijn 'grote' vakantie begint. Wel een dilemma: welke tent neem ik mee? Heb gekozen voor mijn piramidetent, die staat ook zo en is aanzienlijk compacter opgevouwen en veeeeeel lichter qua gewicht. De opblaasbare tent is fantastisch qua ruimte en opzetten gaat ook snel, maar dat afbreken. Rond 12 uur was ik klaar, gedoucht en al om Izzy weg te brengen en Pip op te halen. Ze had er zin in. Papa kus, izzy en Kobus aai over de bol en daar gingen we. Eerst nog langs Albert Heyn voor boodschappen en toen en route! Het was niet zo ver. We waren zo ingecheckt en de tent stond binnen 5 minuten. Luchtbedden opblazen, lakens en dekbed met kussen erop. Pip zette intussen de tafeltjes in elkaar en na een half uur was alles gepiept. Lekker aan de ijsthee.

Zondagochtend

Voor mij waren de toppunten van burgerlijkheid het bezoeken van een Tupperware party én op bezoek bij opa en oma/ vader en moeder  op zondagochtend. Alle pogingen ten spijt om toch nog een beetje het beeld van ongedwongen, vrije meid uit te kunnen dragen, is nu volledig weggevaagd. Het is inmiddels zover: Tupperware party allang bijgewoond en zelfs georganiseerd. Inmiddels is Tupperware, mede als gevolg van Corona, bijna ter ziele en lijken de parties verleden tijd. Ik checkte dat net even (want ik wil jullie geen fake nieuws geven), maar de aandelen stijgen, ondanks het naderend faillissement. Doe er je voordeel mee!